خواص عسل برای معده از درمان دردهای معده، درمان اسید معده، نفخ و ترش کردن تا تقویت معده و مسمومیت می باشد. عسل برای امراض معده از جمله ورم و زخم معده مفید است، آخر شب و صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری عسل میل کنید و صبح به مدت یک ساعت از خوردن و نوشیدن خودداری کنید. دردهای معده علت های مختلفی دارد از جمله عصبانی شدن های مداوم در طول روز، ناراحتی های گوارشی که از قبل وجود داشته است، مصرف فست فود  مصرف داروهای شیمایی و … . اما برای درمان این دردها باید جه کرد ؟

 

هنگامی که غذا وارد معده می شود، معده آن را با حرکاتی شبیه عمل کره گیری سنتی (مشک زدن)  که توسط عضلات قوی دیواره معده انجام می شود، کاملا با شیره معده ترکیب می کند. پس از حدود یک ساعت غذا به عصاره که همان کیموس می باشد، تبدیل می شود و آماده ورود به اثنی عشر می شود. اثنی عشر بخش کوتاه و خمیده ابتدای روده کوچک است.

خواص عسل برای معده

خواص عسل برای معده

خواص عسل برای معده را با توجه به موضوع بیماری و راه حل های عسل درمانی ذکر خواهیم کرد. دقت کنید که این روش ها برای کمک به بهبود می باشد و در صورت حاد بودن بیماری حتما به پزشک مراجعه کنید و تنها به درمان سنتی بسنده نکنید. ضمنا خواص ذکر شده تنها مربوط به عسل طبیعی می باشد و نه عسل های صنعتی و  شرکتی.


خواص عسل برای معده