هنگام استفاده از عسل در محصولات زیبایی بهتر است از عسل روان استفاده کنید. مزیت عسل خام این است که عطر بیشتری خواهد داشت زیرا حاوی بیشترین سطوح ترکیبات فرّار معطر است.

عسل و زیبایی پوست

پاک کننده

یک قاشق مرباخوری عسل روان را در ۴ قاشق غذاخوری آب گرم حل کنید تا یک پاک کننده آب عسل داشته باشید،

۱ یک قاشق مرباخوری عسل روان را در ۴ قاشق غذاخوری شیر گرم حل کنید تا یک پاک کننده شیری داشته باشید.

یکی از این دو پاک کننده را تهیه و به آرامی به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید تا پرکی و سلول های مرده پوست را جدا کند سپس صورت تان را با آب گرم یا سرد خوب شستشو دهید.

دو نمونه از ماسک عسل که برای پوست های خشک و چرب استفاده می شود.

توجه: ترکیبات این ماسک ها که با عسل مخلوط می شوند، همه مغذی و فساد پذیر می باشند و فقط به اندازه مصرف باید تهیه شوند. هرگز اضافی آن را برای مصرف بعدی نگه ندارید.

درمان زبری پوست

عسل خاصیت خورندگی زبری پوست را دارد و چنانچه در چندین نوبت به نقاط زبر یا ترک خورده پوست بدن، دست ها، پاها و مخصوصا پاشنه ترک خورده مالیده شود، بهبودی حاصل می گردد.

درمان لکه های صورت

برگ خشک شده شاتوت را آسیبا کرده و با عسل مخلوط کنید، مخلوط حاصل را بر تمامی لکه های صورت بمالید و هر شب ادامه دهید تا از بین برود.

درمان ریزش مو

یک قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق چای خوری دارچین نرم مخلوط کنید و مقداری روغن زیتون به آن بیفزایید. مخلوط فوق را ۲۰ دقیقه قبل از استحمام بر روی پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید.

تاخیر در سفید شدن موهای بدن

یک برابر گلبرگ های گل محمدی را با دو برابر عسل مخلوط کرده و مخلوط آن دو را در ظرف شیشه ای در بسته بریزید و آن را در آفتاب و دور از گرد و غبار قرار دهید تا سرشته شود. مخلوط آماده شده را ” گل قند ” گویند که مصرف یک قاشق غذاخوری آن پس از هر غذا، سفید شدن موهای بدن را به تاخیر می اندازد.

زیبایی پوست با عسل طبیعی