فروش عسل طبیعی با ضمانت ، خرید عسل طبیعی ، بازار عسل

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

خرید عسل گون

عسل گون

65,000 تومان 57,000 تومان

خرید عسل گون با ارسال رایگان و ضمانت اصالت

عسل گون یک مکمل غذایی طبیعی است که برای شرایط بهداشتی مختلف استفاده می شود .

سل گون شهد گیاه گون (Astragalus spp) می باشد که به طور معمول در مناطق استپی و کوهستانی می روید و یکی از مهمترین پوشش‌های گیاهی ایران به شمار می رود. از صمغ این گیاه کتیرا و گز تهیه می کنند.

توضیحات محصول

خرید عسل گون با ارسال رایگان و ضمانت اصالت

دوستانی که تا ۷ مهر ۱۳۹۵ سفارش خود را ثبت کنند ، ۱۰ درصد عسل هدیه از ما دریافت میکنند .

عسل برداشت ۱۳۹۵ به سایت اضافه شد ، عسل ۱۳۹۴ به اتمام رسید .


با یک تماس یا سفارش تازه ترین عسل طبیعی گون در دستان شماست .

چندین بار اتفاق افتاده که برای خرید عسل طبیعی پول پرداخته اید ولی بعدا متوجه شده اید که عسل تقلبی به شما تحویل داده اند ؟

از کجا عسل طبیعی پیدا کنیم و با اطمینان خرید کنیم ؟

کافی است مقدار عسلی را که نیاز دارید سفارش بدهید تا در اسرع وقت در درب منزل تحویل بگیرید ، عسل های ما کاملا طبیعی هستند و با اطمینان و ضمانت به شما نحویل داده میشود .

در صورتی که عسل تقلبی دریافت کردید ما بدون چون و چرا عسل را از شما تحویل گرفته و ۱۰۰ درصد هزینه ای که پرداخت کرده اید را به شما تحویل خواهیم داد .

 

عسل گون چیست ؟

عسل گون شهد گیاه گون (Astragalus spp) می باشد که به طور معمول در مناطق استپی و کوهستانی می روید و یکی از مهمترین پوشش‌های گیاهی ایران به شمار می رود. از صمغ این گیاه کتیرا و گز تهیه می کنند.

ریشه گون سالهای بسیاری در طب سنتی چین مورد استفاده قرار گرفته است . این گیاه قدرتمند انرژی زا است و به تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن کمک میکند . به تازگی در یک پژوهش اطلاعاتی بدست آمده که گون می تواند باعث افزایش طول عمر شود . تحقیقات اخیر نشان داده است که گون از تلومرها دربرابر  تخریب محافظت می کند . گون می تواند به فعال شدن آنزیمی به نام تلومراز  که باعث تحریک تولید تلومرها اضافی میشود کمک کند .

 

تحقیقات اولیه نشان می دهد که گون همچنین دارای خواص ضد سرطانی قدرتمندی می باشد. در یک مطالعه انجام شده در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس در هوستون، محققان دریافتند که آب گون باعث ترمیم و بهبود عملکرد سلولهای T (سلول های سفید خون که نقش خاص در سیستم ایمنی بدن دارند و حضور میکروب را به سایر گلبول‌ها خبر می‌دهد و میکروب‌ها را گرفته و کشته و به گلبول‌های سفید تحویل داده که مستقیماً بیگانه خوارند.) میشود و کمک بسیار زیادی به افراد مبتلا به سرطان میکند .

 

 

گیاه گونگیاه گون

عسل گون دارای طعم شیرین و لذت بخش میباشد و در بسیاری مناطق برای شیرین کردن چای های گیاهی، شیر، چای و کیک مورد استفاده قرار میگیرد .

√ لازم به ذکر است در صورت طبیعی بودن عسل باید جواب آزمایش به صورت زیر باشد:

ساکارز زیر ۵ درصد. ساکارز هر چه از ۵ کمتر باشد عسل مرغوبتر است.
قندهای آلی بالای ۶۵ درصد
رطوبت زیر ۲۰
دیاستاز مثبت
نشاسته منفی
نسبت فروکتوز به گلوکز درصد بالای ۰٫۹ درصد
pH حداقل ۴
هیدروکسی میتیل فورفورال حداکثر ۸۰
اسیدیته حداکثر ۴۰

عسل گون

خواص عسل گون :

عسل گون یک مکمل غذایی طبیعی است که برای شرایط بهداشتی مختلف استفاده می شود. شهد جمع آوری شده گل‌های این گیاه توسط زنبوران عسل علاوه بر خواص عمومی عسل دارای ویژگی‌های منحصر بفرد زیر می باشد:

■ تقویت معده ، روده و دستگاه گوارش

■ تقویت سیستم عصبی و حافظه

درمان پوکی استخوان

■ مفید جهت بیماریهای کلیوی

درمان درد ساق پا،کمر درد و درد مفاصل

■ مفید برای دردها چشمی و ورم ملتحمه چشم

درمان سرماخوردگی و سرفه

■ درمان آسم و عفونت های تنفسی فوقانی

■ ضد التهاب مثانه و پروستات

■ درمان فیبرومیالژی

■درمان دیابت

■ خون ساز و درمان کم خونی

■درمان زخم و دردهای چشم

■ تقویت گردش خون و دستگاه ادراری

پایین آوردن قند خون و فشار خون

 

تشخیص عسل طبیعی

۱- ریختن عسل در آب سرد:

اگر مقداری عسل طبیعی را در یک لیوان آب سرد بریزید ، مشاهده خواهید کرد که عسل کاملا حالت چسبندگی خود را حفظ می‌کند و خیلی سخت و دیر در آب سرد حل می‌شود اما عسل تقلبی سریع در آب حل می‌شود.

اگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنانچه به صورت عمودی وارد لیوان پر از آب شده و در ته آن جمع شود و به سرعت حل نگردد، عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگام ریختن ، در آب حل شود، از مطلوبیت و خلوص کمتری برخوردار است.

۲- فروشنده ی معتبر

آسان ترین روش تشخیص عسل طبـیعی، خرید از فروشگاه ها و اشخاص معتبر می باشد افرادی که کاملا صادق هستند . افرادی که شما از سابقه فعالیت آنها در زنبورداری و یا تهیه و فروش عسل مطلع هستید . بیشتر از اینکه دنبال شناخت عسل خالص باشید؛بدنبال پیدا کردن عسل فروش صادق باشید.

۳- رس زدن عسل ( شکرک زدگی عسل )

آنچه که در اصطلاح «رسوب کردن و شکرک زدن» می گویند و به خاطر وجود کلمه شکر در ذهن، تقلبی بودن عسل را تداعی می کند، چیزی جز پدیده ی «بلورین شدن» یا «کریستالیزاسیون» نیست. عوامل محیطی از قبیل رطوبت ، دما و ترکیبات عسل از نظر درصد بالای مواد قندی ، آنزیم دیاستاز (که باعث جذب ذرات موجود در عسل و ته نشینی و کدورت آن می شود ) موجب پدیده شکرک زدگی می شوند که این خاصیت در عسل های طبیعی دیده می شود.
در واقع شکرک زدن از ویژگی های یک عسل طبیعی و خوب میباشد .

 

توصیه میشود قبل از خرید عسل از هر فروشنده ای ابتدا مقاله زیر را درباره تشخیص عسل طبیعی از تقلبی را مطالعه کنید .

تشخیص عسل طبیعی با ۷ روش ساده !

 

خریدی مطمئن

ارسال رایگان : تمامی محصولات فروشگاه بازار عسل بصورت کاملا رایگان به تمامی نقاط کشور ارسال میگردد .

ضمانت مرجوعی : تمامی محصولات فروشگاه بازار عسل در صورت اشکال پس گرفته میشود .

ضمانت اصالت : تمامی محصولات فروشگاه بازار عسل طبیعی و اصل میباشند ،  اگر  عسل تقلبی دریافت کردید برای ما برگشت بزنید و ۱۰۰ درصد هزینه ی خود را پس بگیرید .


خرید عسل گون

 

خرید عسل با ضمانت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد براتی

قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی

عسل، دارای خواص شگفت‌انگیز بسیاری است و مصرف آن به تمام گروه‌های سنی توصیه شده است . در حقیقت میتوان گفت عسل قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی میباشد. عسل خواص شگفت‌انگیزی برای سلامتی اعضای بدن دارد از جمله می توان به مواردی چون پیشگیری از حملات قلبی، التیام زخم‌ها، و افزایش انرژی بدن، اشاره کرد. عسل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که در شکرهای تصفیه شده وجود ندارند و این باعث می شود عسل ماده ای بسیار مفید برای سلامتی باشد.

در بین ملل مختلف، عسل همواره به عنوان دارویی سنتی برای زخم و سوزش معده استفاده شده است. در حقیقت، تحقیقات نشان می دهند که عسل رشد هلیکوباکترپیلوری (باکتری بوجود آورنده‌ی زخم معده) را متوقف می کند و اسید کافئیک موجود در عسل از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

تنها نکته ای که باید در مصرف این ماده‌ی شیرین و ضد باکتری، به آن توجه داشت این است که باید از خوراندن آن به بچه‌‌های کمتر از یک سال پرهیز کرد، زیرا ممکن است باعث مسمومیت بوتولیسم (توسط باکتری کلستردیوم بوتولینوم) در آنها شود.

آنتی بیوتیک طبیعیعسل یک آنتی بیوتیک طبیعی و اکسیری شفابخش میباشد .

اثرات دارویی عسل ، آنتی بیوتیک طبیعی

چند مورد از ناراحتی‌های شایع که عسل در درمان آنها نقش زیادی دارد:

پیشگیری از سرماخوردگی: حل کردن یک قاشق مرباخوری عسل در نصف استکان آبلیمو و آب گرم، در آغاز پیدایش علائم سرماخوردگی، سبب بهبود سریع شما می گردد.

درمان زخم ها: می توان از گاز استریل آغشته به عسل برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌ها استفاده کرد. همچنین برای تسکین درد ناشی از نیش حشرات و جلوگیری از بروز عفونت مفید است.

تسکین دهنده‌ی درد گلو: می توانید با مصرف یک قاشق چای خوری عسل حل شده در آب ولرم و کمی آبلیمو، گلودرد خود را بهبود ببخشید.

علاجی برای آلرژی‌ها: مصرف روزانه‌ی یک قاشق چایخوری عسل تازه و طبیعی، برای حساسیت‌ها بسیار مفید است.

قطع سرفه: پوست گلابی را جدا کنید و وسط آن را گود کنید. مقداری عسل در وسط گلابی بریزید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بخارپز کنید، یا به طور معمولی آن بپزید. سه مرتبه در روز از این ماده ی غذایی مصرف کنید تا ریه های تان قوت بگیرند. با این کار می توانید سرفه‌های آزاردهنده را مهار کنید.

در روشی دیگر، می توانید وسط شلغم را خالی کرده و مقداری عسل داخلش بریزید. بعد از ۲۴ ساعت، محتویات داخلی آن را میل کنید. سرفه شما بهبود می یابد.

درمان یبوست: بعد از اینکه صبح از خواب بیدار شدید، ۱۲ روز آب ولرم را همراه‌ با یک قاشق غذاخوری عسل، قبل از صبحانه با شکم خالی میل کنید.

موم کندو و عسل زنبور عسل، سلامتی را به ارمغان می‌آورند

این دو محصول زنبور عسل، شما را شگفت زده خواهند کرد.

عسل سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم ها و آمینواسیدها است و نشاط و انرژی شما را دو چندان خواهد کرد. همچنین کبد را از تاثیر ترکیبات سمی‌ حفظ می کند و برای مردان دارای بیماری پروستات بسیار مفید است.

پروپولیس، صمغی است که توسط زنبور عسل ترشح می شود و زنبور از آن برای ترمیم کندو استفاده می کند. همچنین این ماده به عنوان لایه ای محافظ در برابر هجوم میکروب ها عمل می کند. این ماده باعث مصونیت در برابر بیماری‌ها می شود. سرشار از فلاونوییدها و آنتی اکسیدان‌ها است. همچنین دارای مقادیری Terpenoid است که خود نوعی ضد ویروس، ضد باکتری و ضد قارچ محسوب می شود.

مشابه تعدادی از آنتی بیوتیک هایی که توسط پزشک تجویز می شود، پروپولیس از تقسیم سلولی باکتری جلوگیری و دیواره‌ی سلولی میکروب ها را تخریب می کند. این ماده را می توان در عسل های غنی شده از پروپولیس یا کپسول های حاوی پروپولیس یافت.

اکسیر طول عمر یا ژله ی رویال

از دیگر محصولات زنبور عسل، غذای ملکه یا ژله رویال (Royal Jelly) است.

این ماده سرشار از ویتامین و کلاژن است. کلاژن پروتئینی است که با افزایش سن، از مقدار آن در بدن به طور پیوسته کم می شود. همچنین این ماده در مبارزه با سرطان‌ها بسیار موثر است، به ویژه سرطان‌های بدخیم. این ماده حاوی پروتئینی ضد باکتری، به نام رویالیزین است. رویالیزین محافظی قدرتمند در برابر تعداد زیادی باکتری‌ها از جمله استرپتوکوکوس و استافیلوکوکوس است. غذای ملکه، در فرهنگ های آسیایی به عنوان افزایش دهنده‌ی طول عمر شناخته می شود و باعث مصونیت، نشاط و شادابی در زندگی و افزایش نیروی مردانگی می گردد . غذای ملکه، با خاصیت درمانی فوق العاده مخصوص مصرف زنبورهای ملکه است.

اما بخش جالب تر قضیه این است که زنبور ملکه، عمری به مدت ۵ تا ۷ سال دارد. در حالی که زنبورهای کارگر تنها ۵ تا ۷ هفته عمر می کنند. اگر زنبور ملکه مشابه زنبورهای کارگر تغذیه شود، همانند آنها طول عمری معادل ۵ تا ۷ هفته خواهد داشت. بنابراین تعجبی ندارد که غذای ملکه در آسیا به عنوان ماده‌ ای برای افزایش طول عمر مقدس شمرده می شود!

عسل که از آن به عنوان قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی نام میبریم ، هدیه ایست شگفت انگیز از طبیبعت که گرمای خورشید و رایحه و شهد گلها را یک جا در خود جمع کرده است .

منبع : تبیان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد براتی

ترکیب عسل و خواص آن

آیا می دانید که فواید عسل بخصوص خواص درمانی عسل آنقدر بی شمار است که ما فقط اندکی از این طبیعت الهی را می شناسیم؟ ترکیب عسل با بعضی از مواد دیگر میتواند دارویی شفابخش باشد . برای تهیه و تولید عسل ،  زنبور عسل شهد بهترین گل‌ها را میمکد و پس از اضافه کردن آنزیم‌ها و انجام چند کنش شیمیایی بر روی آن ، شهد را تبدیل به مایعی بسیار خوشبو ، خوشمزه ، نشاط آور ، نیروزا و شفا بخش به نام عسل می‌کند .

این ماده غذایی ارزشمند عبارت است از ترشح مواد قندی درختان و شهد گل گیاهان که بوسیله زنبور عسل گرد آوری شده، تغییر یافته و درون سلولهای قاب ذخیره می‌شود. عسل یکی از ارزشمندترین مواد غذایی دنیا و سرشار از سودمندترین مواد حیاتی از مواد آلی،معدنی،قندهای طبیعی،انواع ویتامین‌ها و … است .

ترکیب عسل و خواص آن

در طب قدیم اهمّیّت و جایگاه عسل به مراتب بیش از امروز بوده و دانشمندان بزرگی چون بوعلی‌ سینا ، بقراط ، جالینوس و … بیشتر نسخه‌های خویش را بر پایه‌ی کاربرد عسل و موم قرار میدادند و در درمان بیماری‌ها از آن استفاده می‌کردند . در این جا با تعدادی از خاصیت های درمانی عسل آشنا می شویم .بعضی از معجزه های خواص درمانی عسل به این ترتیب است :

افزودن عسل و ماست به عنوان ضد آکنه و جوش
افزودن زنجبیل و عسل به عنوان ضد معده درد
افزودن میخک و عسل به عنوان ضد دندان درد
افزودن شیر و پرتقال وعسل به عنوان نرم کننده پاشنه پا
افزودن عسل و آب نارگیل جهت استحکام عضلات
افزودن عسل و لیمو ترش جهت کاهش وزن
افزودن عسل و زردچوبه جهت زخم های دهانی
ترکیب عسل و سرکه جهت شست و شوی سینوسها
ترکیب عسل و آناناس جهت ترک سیگار
ترکیب عسل و برگ بو و کرفس جهت رفع درد شکم
ترکیب عسل و روغن کرچک جهت قطع سکسکه
دهانشویه خانگی عسل و دارچین جهت رفع بوی بد دهان
ترکیب شربت عسل و مرکبات جهت تسکین گلودرد وآنفولانزا
ترکیب لیمو عسل به عنوان داروی ضد سرماخوردگی
ترکیب دارچین و عسل جهت پیدا کردن حال خوش
ترکیب عسل و آب پرتقال به عنوان ضد اضطراب
ترکیب عسل و شکر خام به عنوان ضد خشکی پوست
ترکیب سرکه سیب و عسل به عنوان ضد رفلاکس

و بسیاری خواص درمانی دیگر که از ترکیب عسل و دیگر مواد بدست می آید ، جهت اطلاعات بیشتر میتوانید دیگر مقالات موجود در بازار عسل را مطالعه کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد براتی

تشخیص عسل طبیعی

تشخیص عسل طبیعی:عسل طبیعی را چگونه از عسل تقلبی تشخیص دهیم ؟

آیا عسل طبیعی بو و طعم خاصی دارد؟ آیا عسل طبیعی شکرک میزند ؟ این مقاله را تا انتها بخوانید تا با ۷ روش تشخیص عسل طبیعی آشنا شوید.

با توجه به اینکه عسل های بسیاری در بازار یافت میشود دغدغه ی بسیاری از مصرف کنندگان خرید عسل طبیعی میباشد. مسلما عسلی که طبیعی باشد هم طعم بهتری دارد و هم خاصیت بیشتری ، اما مسئله اینجاست که چگونه عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم.  خوب است قبل از آن با برخی باورهای اشتباهی که در بین مردم رواج دارد آشنا شویم .

باورهای غلط درباره تشخیص عسل طبیعی

برخی از مردم براین باورند عسلی که بلورین ، کدر و ته نشین میشود تقلبی است و عسل سالم و طبیعی همیشه صاف و شفاف می ماند اما این باور کاملا اشتباه است .

مصرف کننده ی ایرانی، عسل خوب، خالص و طبیعی را عسلی می داند که رنگش کهربایی تیره مانند عقیق و سفت باشد و اصطلاحا «کش» آمده و اگر یک روز در یخچال گذاشته شود، بلورین نشود و چنانچه قاشقی از آن برداشته شود، قطراتی که سرازیر می شود به صورت باریکه ای پیوسته باشد و قطع نشود.

کسانی هم شگرد های ویژه ای را برای شناسایی عسل سفارش می کنند که پایه و اساس آن معلوم نیست مانند کبریت گرفتن کنار عسل، ریختن چند قطره روی روزنامه و … که هیچ کدام از این موارد از نظر عسل شناسان و علم تغذیه پذیرفته نیست.

بهترین راه تشخیص عسل طبیعی

اساتید رشته زنبورداری برای شناسایی عسل طبیعی از روش‌های آزمایشگاهی استفاده می‌کنند این روش بهترین نوع تشخیص بوده ، تشخیص خلوص عسل فقط توسط آزمایشگاههای معتبر امکان پذیر است میزان ساکاروز موجود در عسل طبیعی زیر ۵ درصد میباشد .

در صورتی که در اثر تقلب در مناطقی که قیمت شکر ارزان است برای تقلب به عسل شکر اضافه شود ساکاروز عسل بیشتر از حد ذکر شده میگردد که توسط آزمایش فریلینگ و توسط دستگاه ساکرامات در آزمایشگاه می توان به میزان ساکاروز عسل پی برد.

تشخیص عسل طبیعی برای مصرف کننده ی معمولی

برای مصرف کننده ی عادی یک راه اصلی وجود دارد که به مرور زمان و تجربه در آن قوی تر خواهد شد ؛ آن هم استفاده از حواس است. یعنی با چشم، شکل ظاهری عسل را ارزیابی، با بینی بو و با زبان مزه کرده و اگر مجموعه این عوامل مناسب بود و عسل عطر و طعم گل ها را داشت، عسل طبیعی است و ارزش دارد که بهای آن را در حد معقول پرداخت.

البته باید دانست شناسایی عسل طبیعی و مصنوعی به صورت دقیق و علمی به کمک انگشت، قاشق یا مزه کردن و … ناممکن بوده و این مهم تنها از عهده ی آزمایشگاه و دستگاهی به نام «رفراکتومتر» برمی آید.

عسل طبیعیعسل طبیعی را چگونه تشخیص دهیم ؟

۷ روش تشخیص عسل طبیعی :

 

۱- ریختن عسل در آب سرد

اگر مقداری عسل طبیعی را در یک لیوان آب سرد بریزید ، مشاهده خواهید کرد که عسل کاملا حالت چسبندگی خود را حفظ می‌کند و خیلی سخت و دیر در آب سرد حل می‌شود اما عسل تقلبی سریع در آب حل می‌شود.

اگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنانچه به صورت عمودی وارد لیوان پر از آب شده و در ته آن جمع شود و به سرعت حل نگردد، عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگام ریختن ، در آب حل شود، از مطلوبیت و خلوص کمتری برخوردار است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد براتی

خواص عسل طبیعی

خواص عسل آنقدر زیاد است که در یک مقاله نمیتوان تمامی آن را بیان کرد اما سعی کرده ایم بهترین خواص عسل که معتبر هستند را برای شما بیان کنیم،این خواص از ضد سرطان بودن و افزایش طول عمر تا تقویت بینایی و درخشندگی موی سر میباشد ، همانظور که در قرآن کریم درباره عسل ذکر شده است : آنرا شفایی برای مومنین دانسته است.شاید بتوان گفت خدا هم شفابخش جسمی وهم شفابخش روحی را معرفی کرده است .

عسل دارای سابقه دارویی طولانی است وبا توجه به خواص عسل توسط فرهنگ ها و ملل بیشماری از ۲۵۰۰ سال پیش در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است . عسل تقریبا در سراسر جهان بطور گسترده استفاده میشود و در بعضی نقاط به عنوان یک ماده ی غذایی مهم و اصلی شناخته میشود. در حالی که خواص درمانی متعددی از عسل به عنوان یک عنصر مهم در طب سنتی شناخته شده است با این حال دانشمندان عصر جدید در حال تحقیقات جهت استفاده از عسل در درمان بیماری های جدید خصوصا بیماری های مرتبط با زخم ها و پوست میباشند . مصریان باستان از  عسل  به عنوان یک مایع مومیایی و ماده ای برای بهبود زخم ها استفاده میکردند .

یک قاشق غذاخوری عسل خام شامل ۶۴ کالری، بدون چربی، بدون کلسترول و بدون سدیم است، طبق تحقیقات انجام شده حدود ۸۰ درصد کربوهیدرات، ۱۸ درصد آب ، و دو درصد ویتامین ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه در عسل طبیعی وجود دارد است.

صرف نظر از رنگ اغوا کننده عسل و عطر و  طعم آن ، عسل دارای یک ترکیب شیمیایی غیر معمول است ، اینکه باعث می شود عسل را بصورت نامحدود نگهداری کرد بدون اینکه خراب یا فاسد شود ؛ در طول حفاری از مقبره های باستانی مصر کوزه هایی سالم از عسل طبیعی پیدا شده است .

خواص عسل

خواص عسل را چقدر میشناسید ؟

با استفاده از این ثروت باد اورده از خواص عسل برای هزاران سال است که عسل بعنوان یک درمان دارویی مورد استفاده قرار میگیرد. اولین استفاده ثبت شده از عسل به عنوان یک تغذیه درمانی بوده است که از لوح های گلی سومری یافت شده است  .همچنین مصریان باستان از عسل به طور منظم برای درمان مشکلات پوستی و چشم استفاده میکرده اند .

برای هزاران سال، عسل به عنوان یکی از مهمترین و شناخته شده ترین داروی خانگی طبیعی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها و مشکلات از جمله عفونت قارچی، مشکلات پای ورزشکاران و درد مفاصل بوده است.

با این حال، باید توجه داشت که بسیاری از ادعاهای که درباره خواص عسل گفته میشود با اینکه تحقیقات زیادی انجام شده و ما سعی کرده ایم از معتبرترین منابع استفاده کنیم اما هنوز هم نیاز به مطالعات علمی دقیق دارد و بسیاری از خواص عسل همچنان ناشناخته است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد براتی