تشخیص عسل طبیعی با کبریت به هیچ وجه مورد تایید عسل شناسان و متخصصان این امر نیست و کاملا اشتباه میباشد ، این باور که با کبریت میتوان طبیعی یا تقلبی بودن عسل را تشخیص داد اصلا مورد قبول نیست و ۱۰۰ درصد اشتباه میباشد زیرا عسل طبیعی با توجه به نوع گل و شهدی که زنبور عسل از آن تغذیه کرده است متفاوت میباشد و هنگام آزمایش عسل های طبیعی از گل های مختلف بوسیله چوب کبریت هر بار جواب های متفاوتی دریافت خواهید کرد.

تشخیص عسل طبیعی با کبریت

این باور اشتباه که معلوم نیست بر چه پایه و اساسی بیان شده و در بین مردم رواج پیدا کرده است اینگونه است که ابتدا چوب کبریتی را بر میدارید و سر گوگرد دار آن را به طور کامل در عسل فرو میبرید ، سپس آن را از عسل خارج کرده و توسط فندک یا کبریتی دیگر روشن میکنید ، اگر عسل روشن نشد عسل خوبی خریده اید و اگر روشن شد عسل تقلبی میباشد ، هر چند در خود این مورد هم اختلاف است و عده ای میگویند اگر عسل روشن شود ، عسل خوبی میباشد و خلوص بالایی دارد .

قبلا در مقاله تشخیص عسل طبیعی با ۷ روش ساده ! بیان کردیم که شناسایی عسل طبیعی و مصنوعی به صورت دقیق و علمی به کمک انگشت، قاشق یا مزه کردن و تشخیص عسل طبیعی با کبریت ناممکن بوده و این مورد تنها از عهده ی آزمایشگاه و دستگاهی به نام «رفراکتومتر» برمی آید. عسل طبیعی را میتوان بوسیله ریختن عسل در آب سرد ، شکرک زدن ، رنگ عسل و موارد این چنین تشخیص داد که توصیه میکنیم جهت آشنایی کامل مقاله فوق را مطالعه کنید .

تشخیص عسل طبیعی با کبریت هیچ اساسی ندارد !

تشخیص عسل طبیعی با کبریت روشی ابداعی ، نامعقول و بی اساس میباشد و نمیتوان نام آنالیز و تست را بر روی آن گذاشت ، اگر این چنین بود متخصان و افراد فعال در حوزه ی زنبورداری هزینه های بالایی جهت تست عسل پرداخت نمیکردند و همگی با هزینه ای بسیار ارزان یک بسته کبریت تهیه میکردند و به وسیله آن عسل را تست میکردند .

در پایان باید این نکته را ذکر کرد که اصلی ترین و مطمئن ترین روش تشخیص عسل طبیعی همان آنالیز آزمایشگاهی می باشد . در خرید عسل از فروشگاه ها و سایتهای معتبر خرید کنید و حتما برگه ی آزمایش را از آن ها بخواهید. عسل های تقلبی جدای از اینکه دارای خواص عسل طبیعی نمیباشند ، ضررهای بسیاری نیز برای سلامت بدن دارند .

لطفا این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید تا این باور اشتباه را کنار بگذارند .

منبع : بازار عسل (تشخیص عسل طبیعی با کبریت )